Nieuwsartikel - Open Dag bij Vogelvereniging Helmonds Kleur 56

Helmond, 20 september 2023 - Op zondag 24 september 2023 opent Vogelvereniging Helmonds Kleur 56 haar deuren voor een spetterende open dag in het hart van de stad. Gelegen in het pittoreske Baken Pastoor van Leeuwenstraat 23, belooft deze dag een waar paradijs te worden voor vogelliefhebbers en nieuwsgierige bezoekers van alle leeftijden.

Van 11.00 uur 's ochtends tot 17.00 uur 's avonds kunnen bezoekers genieten van een fascinerende reis in de wereld van prachtige vogels en kleurrijke pluimage. Het beste nieuws? De toegang is helemaal gratis! Dit evenement is dan ook een geweldige kans voor gezinnen om samen te komen, te leren en plezier te beleven.

Vogelvereniging Helmonds Kleur 56 staat bekend om haar toewijding aan het behoud en de promotie van diverse vogelsoorten. Tijdens de open dag zullen bezoekers de kans krijgen om enkele van de meest zeldzame en betoverende vogels ter wereld te bewonderen. Het is een uitgelezen kans om te leren over hun habitat, gedrag en zorg, en om vragen te stellen aan de deskundige leden van de vereniging.

Naast de indrukwekkende vogelcollectie zullen er ook activiteiten zijn voor jong en oud. Denk aan educatieve lezingen, workshops over vogelverzorging en zelfs een kinderhoek waar de kleintjes kunnen knutselen en tekenen onder begeleiding van ervaren begeleiders.

Voor degenen die geïnteresseerd zijn in het lidmaatschap van de vereniging, is dit de perfecte gelegenheid om kennis te maken met de leden en de voordelen van het lidmaatschap te ontdekken. Vogelvereniging Helmonds Kleur 56 verwelkomt graag nieuwe leden die hun passie voor vogels willen delen.

De open dag belooft een onvergetelijke ervaring te worden voor iedereen die van de pracht en praal van de gevederde vrienden houdt. Dus noteer alvast de datum in uw agenda: zondag 24 september 2023, Baken Pastoor van Leeuwenstraat 23, Helmond. Mis deze kans niet om de kleurrijke wereld van vogels te ontdekken en te genieten van een gezellige dag uit met het gezin. Wij kijken ernaar uit u te verwelkomen!

Alle kampioenen van de Tentoonstelling van 2022

kooi 9 tt Lipochroom Albino   Theo Swinkels   51 - 91  KAMPIOEN

kooi 17 tt Geelivoor schimmel  Theo Swinkels 51 - 91 KAMPIOEN

kooi 31 tt Rood mozaiek type 1  Theo Fransen  52 - 92  Kampioen

kooi 53 tt Rood mozaiek type 2  Theo Meulendijks  52 - 92  KAMPIOEN

kooi 59 tt Agaat rood intensief   Theo Fransen  51 - 91 KAMPIOEN

kooi 76 tt Zwartkobalt geel intensief  Theo Swinkels   52 - 92   KAMPIOEN

kooi 87 tt Gloster consort bont    Josephus Hertogs   93   KAMPIOEN + B.M.

kooi92 tt Gloster corona bont      Josephus Hertogs    93    KAMPIOEN + Bondskruis + Clubkampioen

kooi 109 ttZwartborst bruin man   Jos Jansen  93  KAMPIOEN + B.M.

kooi 126 tt Mex.roodmus wildkleur pop   Bert van Schijndel   91  KAMPIOEN

kooi 131 tt

Blauwfazantje wildkleur pop   Marjon van Beurden van de Broek  KAMPIOEN OK  + B.M.

kooi 146 tt Grote barmsijs m/p Wildkleur    Josepehus Hertogs   92  Kampioenkooi 165 tt Grote goudvink niet genoemde mutatie combinatie s M/P  Theo Meulendijks 91 KAMPIOEN

kooi 167 tt Groenvleugelduif      Sherida  Macknack    91  KAMPIOEN