tentoonstellingen Kalender

Ieder jaar organiseert v.v. Helmonds Kleur'56 een eigen onderlinge of speciale tentoonstelling .

Wist u dat u ook als gastinzender kunt deelnemen aan deze tentoonstelling.

vraag inschrijfformulier aan.

Naast deze tentoonstelling nemen wij in clubverband nog deel aan de Kring , districtstentoonstelling , en de bondskampioenschappen in Zwolle.

Kringkampioenschap ;Bestaat uit een samenwerkings verband tussen E.v.v. de Kleur kanarie uit Eindhoven , v.v. Laarbeek uit gemeente Laarbeek ; v.v.Kanexo uit Deurne ; v.v. De Bastaarden uit Nuenen.

Ieder jaar wordt dit kringkampioenschap op toerbeurt door een van bovenstaande  verenigingen georganiseerd.

Er zijn uiteraard nog volop mogelijkheden voor deelname aan andere wedstrijden zoals ; speciaalclubs kanarie s, zebravinken , parkieten , postuurkanarie s , europesche cultuurvogels.

De tentoonstellingen ( T.T.'s ) vinden veelal plaats in de maanden oktober , november als de vogels uit de rui zijn , en op hun mooist zijn.

De grote distrikstentoonstellingen worden gehouden in december.

In de eerste helft van januari vindt het hoogtepunt van het tentoonstellingsseizoen plaats n.l. de landelijke bonds kampioenschappen voor alle vogelsoorten.